10 alternatieven voor het standaard nieuwsbericht op social media

Ongetwijfeld ga je ook in 2019 weer aan de slag met social media.

Je wilt zichtbaar zijn voor je doelgroep en vertellen over je eigen organisatie, projecten en ontwikkelingen. Daag jezelf uit om in 2019 meer diversiteit te creëren in je content.

Doelgroep centraal

Wat je ook gaat doen, zet altijd je doelgroep centraal. Ken je doelgroep en weet welke social media kanalen ze gebruiken en onderzoek welke content het beste past.

Kijk verder dan het ‘standaard’ nieuwsbericht

Veel organisaties beperken zich door alleen nieuwsberichten te delen op social media. Ik geloof sterk in de afwisseling van diverse soorten content.

Daarom de 10 meest gebruikte alternatieven op een rij:

  1. Blog, beperk je niet alleen tot nieuws, maar ontwikkel een goede blogserie.
  2. Video / Vlog, een goede vlog of video spreekt veel meer tot de verbeelding dan geschreven tekst.
  3. Infographic, een perfecte tool om overzicht te creëren in cijfers of andere gegevens.
  4. Podcast, betrek je doelgroep via spannende reportages, waargebeurde verhalen of discussies.
  5. Interview, Laat andere personen iets vertellen over jouw organisatie.
  6. Lijst, mensen zijn gek op lijstjes, kun jij deze ook toepassen voor jouw organisatie?
  7. Afbeeldingen, laat zien waar je voor staat of waar je mee bezig bent.
  8. Webinar, kan jij je doelgroep iets leren? Organiseer een webinar.
  9. Q and A sessies, expert in huis? Organiseer een Q and A sessie.
  10. Polls / Kwis, ga de interactie aan met je doelgroep en vraag hun mening of reactie.

Werken met een contentkalender

Wil je serieus aan de slag? Dan is een contentkalender essentieel.
LOU communicatie heeft een ontzettend tof aanbod om jouw social media kanalen op de kaart te zetten. In een dagdeel ontwikkelen we een contentkalender voor een jaar die past bij jouw organisatie en jouw doelgroep. Voor iedereen die goede voornemens heeft is er in de maanden januari / februari een speciaal tarief. Wil je meer weten? info@loucommunicatie.nl. 

 

LOU communicatie geeft een alternatief

[av_hr class=’short’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-10q15p’ admin_preview_bg=”]

Blijf op de hoogte

Wil jij ook tips, tricks en meer ontvangen op het gebied van communicatie, social media en marketing? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van LOU communicatie.

[av_mailchimp list=’07a9f84085′ double_opt_in=’aviaTBdouble_opt_in’ on_send=” sent=’Bedankt! Je ontvangt zo een e-mail om je inschrijving te bevestigen.’ link=’manually,http://’ color=” av_uid=’av-vn51x’]
[av_mailchimp_field id=’0′ label=’E-mailadres’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_email’ av_uid=’av-swybx’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’1′ label=’Voornaam’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_empty’ av_uid=’av-m4qnx’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’2′ label=’Achternaam’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_empty’ av_uid=’av-fgllp’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’av-button’ type=’button’ check=” options=” label=’Inschrijven’ width=” av_uid=’av-asyvp’]
[/av_mailchimp]

Als je je inschrijft voor mijn nieuwsbrief ga je akkoord met de [av_privacy_link]Privacyverklaring[/av_privacy_link].

Scroll to Top