10 gouden regels e-mail met impact

In 1971 is de eerste e-mail verzonden. Inmiddels krijgt de gemiddelde werknemer tientallen e-mailberichten per dag te verwerken. Eigenlijk ben ik helemaal geen fan van e-mail, ik denk dat het veel efficiënter kan. Desondanks ben ik ook realistisch en is e-mail nog steeds een belangrijk communicatiemiddel.

Hoe kan je slim een e-mail opstellen waar jij en jouw ontvanger beide blij van worden? Ik gebruik daarvoor “10 gouden regels” die ik graag met je wil delen.

10 gouden regels voor e-mail

Bonus: tips voordat je een e-mail stuurt

1. Is een e-mail sturen de beste oplossing? Of zijn er ook andere (betere) mogelijkheden?
2. Wat is mijn doel met dit bericht? Informeren, reageren, op halen van informatie?
3. Wie moet dit e-mailbericht echt ontvangen? Wees zeer kritisch met CC en BCC

Investeer in je e-mailberichten

Een goede e-mail tekst is geen hoger wiskunde, maar stiekem toch lastiger dan je denkt. Het is vooral een kwestie van inzicht (creëren) en oefenen. Maar het is het waard. Bedenk maar eens hoeveel winst je kunt behalen als je boodschap in één keer duidelijk is. Minder telefoontjes, minder extra uitleg en tevreden ontvangers. Heb je interesse in een praktische training “heldere e-mailberichten schrijven” of “lastige berichten helder communiceren”? Of wil je iemand kritisch laten mee kijken naar de huidige wijze van communiceren? Neem dan contact op met info@loucommunicatie.nl.

[av_hr class=’short’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-10q15p’ admin_preview_bg=”]

Blijf op de hoogte

Wil jij ook tips, tricks en meer ontvangen op het gebied van communicatie, social media en marketing? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van LOU communicatie.

[av_mailchimp list=’07a9f84085′ double_opt_in=’aviaTBdouble_opt_in’ on_send=” sent=’Bedankt! Je ontvangt zo een e-mail om je inschrijving te bevestigen.’ link=’manually,http://’ color=” av_uid=’av-vn51x’]
[av_mailchimp_field id=’0′ label=’E-mailadres’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_email’ av_uid=’av-swybx’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’1′ label=’Voornaam’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_empty’ av_uid=’av-m4qnx’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’2′ label=’Achternaam’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_empty’ av_uid=’av-fgllp’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’av-button’ type=’button’ check=” options=” label=’Inschrijven’ width=” av_uid=’av-asyvp’]
[/av_mailchimp]

Als je je inschrijft voor mijn nieuwsbrief ga je akkoord met de [av_privacy_link]Privacyverklaring[/av_privacy_link].

Scroll to Top