Communicatiestrategie

Communicatiestrategie? Maak een keuze

Youtube, Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, Vloggen, Bloggen ….. er zijn tientallen wellicht honderden manieren om je zichtbaarheid als organisatie te vergroten. En dan heb ik het alleen nog over de online opties. Offline zijn er ook tal van mogelijkheden.

 

Laat het los

Veel organisaties ervaren een enorme stress van al deze opties. Laat het los, je kunt als organisatie niet overal actief zijn. Daar draait communicatiestrategie juist om, het maken van (de juiste) keuzes om in contact te blijven met je klant.

Startpunt communicatiestrategie

Een communicatiestrategie is niet zo ingewikkeld als het klinkt. Het is een beschrijving van de weg naar jouw doel. En zoals we allemaal weten, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Strategie zorgt ervoor dat je gericht te werk kunt gaan en dat je dus ook hele logische keuzes kunt maken in je communicatiemiddelen.

Brainstorm en check

Voordat je aan de slag gaat met een communicatiestrategie, bekijk het vraagstuk met afstand. Organiseer een brainstormsessie en stap er open in. Werk diverse scenario’s en mogelijkheden uit en check. Vul het niet in namens de doelgroep, maar ga in gesprek met de klant. Kun je het gewenste effect bereiken met de gekozen weg?

Hou vast aan je strategie!

Heb je een strategie gekozen? Kies dan de communicatiemiddelen die het beste passen. Strategie is niets anders dan het maken van keuzes. Het is oké als je niet overal actief bent. Je moet daar zijn waar je de meeste klanten op de beste wijze kunt aanspreken. Maak gebruik van de cirkel: “plan – do – check – act” om ervoor te zorgen dat je verhaal blijft kloppen.

Tot slot

Hulp nodig? Ik denk graag met je mee! Je kunt me mailen op info@loucommunicatie.nl.

[av_hr class=’short’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-10q15p’ admin_preview_bg=”]

Blijf op de hoogte

Wil jij ook tips, tricks en meer ontvangen op het gebied van communicatie, social media en marketing? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van LOU communicatie.

[av_mailchimp list=’07a9f84085′ double_opt_in=’aviaTBdouble_opt_in’ on_send=” sent=’Bedankt! Je ontvangt zo een e-mail om je inschrijving te bevestigen.’ link=’manually,http://’ color=” av_uid=’av-vn51x’]
[av_mailchimp_field id=’0′ label=’E-mailadres’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_email’ av_uid=’av-swybx’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’1′ label=’Voornaam’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_empty’ av_uid=’av-m4qnx’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’2′ label=’Achternaam’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_empty’ av_uid=’av-fgllp’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’av-button’ type=’button’ check=” options=” label=’Inschrijven’ width=” av_uid=’av-asyvp’]
[/av_mailchimp]

Als je je inschrijft voor mijn nieuwsbrief ga je akkoord met de [av_privacy_link]Privacyverklaring[/av_privacy_link].

Scroll to Top