Een onweerstaanbare nieuwsbrief

Een onweerstaanbare nieuwsbrief

Q and A

  1. Waarom heb je zelf geen nieuwsbrief?
    “Oei ja, gelijk een scherpe vraag. Bij de start van LOU communicatie had ik een nieuwsbrief, maar zoals bij elke start niet veel lezers. Ik heb gewoon niet doorgezet. Als ik kijk hoeveel mensen mijn posts nu lezen op Instagram en LinkedIn had ik beste een goede lezersgroep kunnen opzetten, maar zoiets kost tijd. Het staat nu op mijn ‘wishlist’ om weer op te pakken. Maar wanneer dat gaat lukken…?”
  2. Hoe kom je in de ‘schrijvers-flow’?
    “Ja, soms is hij er en soms is hij nergens te vinden. Als ik vrijheid krijg in het schrijven van de teksten en als er ruimte is voor een beetje humor en plezier, dan gaat het beter. Ik weet nog dat wij samen een tijdje een nieuwsbrief hebben gemaakt. Dat was zo leuk om te doen. Genoeg gekkigheid erin die onze (kleine) lezersgroep erg kon waarderen. Je moet wel echt je doelgroep kennen om de juiste toon te vinden.”
  3. Welke nieuwsbrief open je wel?
    “Ik ben een opruimer, dus je moet van goede huize komen om mij een nieuwsbrief te laten openen. Wat helpt is natuurlijk een goede aanbieding. Ja, ik blijf een Nederlander. Maar ook een verrassende kop of een foto waar ik twee keer naar moet kijken maakt me nieuwsgierig.”

5 concrete tips:

  1. Werk met korte en krachtige teksten en aantrekkelijke koppen.
  2. Maak gebruik van (eigen) foto’s en video’s. Waarbij een mooie verhouding is 40 procent foto en 60 procent tekst.
  3. Beperk het aantal onderwerpen naar 3 of 4.
  4. Schrijf altijd richting de doelgroep.
  5. Zorg voor een actief slot.
Scroll to Top