Employer branding

Employer Branding: voorbeeld Heineken

LOU communicatie heeft de ambitie om elke maand te bloggen over één bepaald thema. In april 2019 is het thema: “Recruitment – binnen halen van de juiste mensen”.

Ter inspiratie: Heineken

Deze maand publiceer ik vier blogs over recruitment (onderdeel van employer branding), maar het is ook leuk en interessant om naar verrassende voorbeelden te kijken. Ik heb deze maand gekozen voor twee voorbeelden van organisaties die op een andere wijze kijken naar recruitment en die de sollicitant verrassen. Voor de volledigheid, ik heb geen bijdrage geleverd aan deze campagnes, maar ik vind ze wel heel erg inspirerend en wie weet jij ook.

Het eerste voorbeeld is het verhaal van Heineken

Met Heineken GoPlaces duikt de sollicitant direct in de bedrijfscultuur van Heineken. Via een interactieve video (the interview) die voelt als een speelfilm, leert de sollicitant zichzelf, maar ook de organisatie steeds beter kennen. Heineken laten zien wat het betekent om voor deze organisatie te werken. Met als einddoel natuurlijk … het binnen halen van de juiste mensen.

Ik realiseer me dat een dergelijke video lang niet past in ieders budget, maar ik vond het zo inspirerend dat ik het toch wil laten zien: https://goplaces.theheinekencompany.com/en

Tot slot

Heb je hulp nog of wil je meer weten over dit onderwerp? Stuur dan een e-mail naar info@loucommunicatie.nl.
Lees ook deze blogs terug: “Waarom zou een sollicitant voor jouw organisatie kiezen?”, “Waarom zou je investeren in afgewezen kandidaten?” en “Alles draait om de reis van de sollicitant”.

[av_hr class=’short’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-10q15p’ admin_preview_bg=”]

Blijf op de hoogte

Wil jij ook tips, tricks en meer ontvangen op het gebied van communicatie, social media en marketing? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van LOU communicatie.

[av_mailchimp list=’07a9f84085′ double_opt_in=’aviaTBdouble_opt_in’ on_send=” sent=’Bedankt! Je ontvangt zo een e-mail om je inschrijving te bevestigen.’ link=’manually,http://’ color=” av_uid=’av-vn51x’]
[av_mailchimp_field id=’0′ label=’E-mailadres’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_email’ av_uid=’av-swybx’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’1′ label=’Voornaam’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_empty’ av_uid=’av-m4qnx’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’2′ label=’Achternaam’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_empty’ av_uid=’av-fgllp’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’av-button’ type=’button’ check=” options=” label=’Inschrijven’ width=” av_uid=’av-asyvp’]
[/av_mailchimp]

Als je je inschrijft voor mijn nieuwsbrief ga je akkoord met de [av_privacy_link]Privacyverklaring[/av_privacy_link].

Scroll to Top