Jouw online gedrag en de informatie die je deelt dragen bij aan het beeld dat mensen over jou en jouw organisatie vormen. Wees je hier van bewust en deel vooral wat je wilt laten zien en wat bijdraagt aan jouw doelstellingen.
Iedereen kan jou ‘Googlen’
Het is eenvoudig, snel en voor iedereen toegankelijk om informatie over personen te vinden. Een groot gedeelte van de online informatie publiceer je zelf via bijvoorbeeld social media kanalen, zoals Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok of via blogs. Daarnaast publiceren steeds vaker andere personen informatie over jou en jouw organisatie. Informatie zoeken over iemand ter voorbereiding op een gesprek is dagelijkse praktijk. Mensen zoeken op Google en Linkedin. Dus kijk ook eens naar jezelf. Ben je tevreden met wat je kunt vinden?
Deze maand wil ik je niet alleen bewust maken van je identiteit online. Ik wil je ook uitdagen om de online identiteit op een slimme en effectieve wijze in te zetten voor je eigen onderneming of werk. Dat doen we aan de hand van een aantal opdrachten.
Ga direct aan de slag
Deze maand is ‘februari: doemaand’. Ik geef jou elke dinsdag en donderdag een opdracht om meer persoonlijkheid te brengen in je eigen content. Wellicht heb je de eerste drie opdrachten gemist, maar deze kan je natuurlijk gewoon inhalen.
Opdracht 1: dit ben ik, stel jezelf kort voor aan de hand van een foto of video.
Opdracht 2: filmpje van een minuut, neem de kijker mee naar jouw werkplek of jouw werk.
Opdracht 3: breng het aanbod in beeld. Bied je diensten aan? Gebruik je creativiteit en laat bijvoorbeeld zien waar je trots op bent.
De komende tijd krijg je nog 3 opdrachten die je gewoon kunt volgen via LinkedIn of Instagram.
Ik waardeer het als je me wilt taggen in jouw creaties: @loucommunicatie.