Haal het maximale uit Linkedin

Haal het maximale uit Linkedin

Ruim 80 procent van de beroepsbevolking in Nederland heeft een Linkedin profiel. Het is dan ook hét ‘professionele’ social media kanaal. Maar wat haal je precies uit Linkedin? Veel gebruikers hebben een profiel, maar maken nauwelijks gebruik van de diverse mogelijkheden. LOU communicatie organiseert met regelmaat trainingen op het gebied van Linkedin en wat daarbij opvalt is dat veel mensen (met een profiel) eigenlijk nog geen idee hebben wat ze ermee willen bereiken.

Om optimaal gebruik te maken van Linkedin is het goed om vooraf na te denken over je doelen. Wat wil je precies bereiken? Een doel kan bijvoorbeeld zijn:

  • netwerken, onderhouden van jouw contacten,
  • generen van leads / opdrachten,
  • profileren van jouw eigen profiel of organisatie,
  • nieuwe samenwerkingspartners vinden,
  • kennis verbreden,
  • Etc.

In mijn training besteed ik altijd heel veel aandacht aan het doel. Hoe beter je weet wat je wilt bereiken met Linkedin hoe succesvoller je zult zijn. Je kunt de goede contacten vinden en binden en je kunt jouw content richten op de mensen die je echt wilt bereiken.

Social Selling

Wellicht lijkt het makkelijk. Je plaatst wat op Linkedin en de klanten stromen binnen. Helaas, dit is niet helemaal waar. Net als bij elk ander social media kanaal moet je bouwen aan een netwerk. Het kost tijd, je moet oprecht interesse tonen in de ander en je moet niet bang zijn om informatie ‘gratis’ te delen. Als je dat slim doet… dan komt de rest ook wel. Vertrouw in wat je doet en hoe je het doet. Evalueer reacties en kijk goed wat werkt (en wat niet).

Persoonlijk profiel of een zakelijk profiel?

Mensen doen zaken met mensen. Daarom is een goed persoonlijk profiel essentieel op Linkedin. In de komende blogs deel ik meer tips en tricks over het persoonlijke profiel. Echter, een zakelijk profiel kent ook grote voordelen. Je hebt beter inzicht in de statistieken en je kunt adverteren. Hoewel dit niet goedkoop is op Linkedin, kan dit wellicht wel passen bij jouw doelstelling.

LOU communicatie heeft de ambitie om elke maand te bloggen over één bepaald thema. In oktober 2020 is het thema: LinkedIn. =-

Scroll to Top