Hoe zichtbaar ben jij op Google?

In de twee vorige twee items: “Wat haal jij uit je website?” en “Website – geschikt voor al jouw doelgroepen” stond ik erg stil bij de basis. In deze blog kijken we op een andere wijze naar jouw website, namelijk de achterkant en weet je…. die is minstens net zo belangrijk.

SEO
Staat voor “Search Engine Optimization” of in gewoon Nederlands “Zoekmachine optimalisatie”. Met andere woorden, hoe is jouw organisatie en de informatie op jouw website zichtbaar op zoekmachines zoals Google? Je kunt hier zelf een grote rol in spelen.

Wat ik vaak zie binnen organisaties: veel aandacht voor de buitenzijde van de website. De look-and-feel, de teksten zijn tip-top, maar weinig aandacht voor de ‘achterzijde’ van de website. Soms is de SEO niet eens gevuld of niet op een slimme wijze. Het gevolg, jouw website is zeer slecht vindbaar.

Slimme tips
Daarom een paar slimme tips om je SEO te optimaliseren:

  • Schrijf vanuit de klant en niet vanuit de organisatie
  • Gebruik een belangrijk zoekwoord in je omschrijving met enige regelmaat (2 – 4 %)
  • Noem de locatie/regio van jouw organisatie regelmatig
  • Schrijf actief
  • Alle pagina’s moeten unieke title tags (titel) en meta descriptions (omschrijving) hebben.
  • Begin de titel met een belangrijk keyword (zoekwoord) dat relevant is voor de pagina.
  • Voeg voldoende nieuwe items (nieuws) toe om relevant te blijven.

LOU communicatie heeft de ambitie om elke maand te bloggen over één bepaald thema.
In oktober 2019 is het thema: “verbeteren van je website”.

Scroll to Top