Vandaag zag ik op Twitter een prachtig overzicht van “Nederlandse gebruikers per social media netwerk”. Met andere woorden hoeveel Nederlanders maken nu echt gebruik van Facebook, LinkedIn, Instagram en Whatsapp? Dit overzicht laat goed de trends zien. Je ziet een daling bij Facebook. Desondanks is Facebook nog steeds, samen met Whatsapp, veruit het meest gebruikte platform in Nederland. Je ziet een stijgende lijn bij Instagram. Echter deze komt nog niet in de buurt van Facebook, maar staat wel gelijk met LinkedIn.
Ik help verschillende klanten met het opstellen van een social media beleid of met het generen van content. Ik ken de vragen die spelen bij nagenoeg elke organisatie. Van welke platforms gaan we gebruik maken? Moeten we de overstap maken naar Instagram? Of gaat we breed inzetten op alle kanalen? Als we dat doen hoe gaan we dat dan intern organiseren?
Mijn advies is eigenlijk heel simpel:
Zie de trends, weet wat er speelt, maar hou vooral oog voor jouw doelgroep. Verander je social media strategie niet op basis van trends, maar eventueel wel op een verschuiving binnen jouw doelgroep. Wees daar waar de doelgroep daadwerkelijk is en waar de doelgroep open staat voor jouw berichtgeving. Durf ook keuzes te maken. Je kunt beter inzetten op kwalitatief goede content op het juiste netwerk, dan overal een beetje aanwezig te zijn.
Heb je vragen over een social media beleid of het creëren van content?
Stuur me een mail info@loucommunicatie.nl.
[av_hr class=’short’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-10q15p’ admin_preview_bg=”]
Blijf op de hoogte
Wil jij ook tips, tricks en meer ontvangen op het gebied van communicatie, social media en marketing? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van LOU communicatie.
[av_mailchimp list=’07a9f84085′ double_opt_in=’aviaTBdouble_opt_in’ on_send=” sent=’Bedankt! Je ontvangt zo een e-mail om je inschrijving te bevestigen.’ link=’manually,http://’ color=” av_uid=’av-vn51x’]
[av_mailchimp_field id=’0′ label=’E-mailadres’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_email’ av_uid=’av-swybx’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’1′ label=’Voornaam’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_empty’ av_uid=’av-m4qnx’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’2′ label=’Achternaam’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_empty’ av_uid=’av-fgllp’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’av-button’ type=’button’ check=” options=” label=’Inschrijven’ width=” av_uid=’av-asyvp’]
[/av_mailchimp]
Als je je inschrijft voor mijn nieuwsbrief ga je akkoord met de [av_privacy_link]Privacyverklaring[/av_privacy_link].