Waar gaat het mis?

Haal het maximale uit je bedrijfsdoelstellingen

LOU communicatie heeft de ambitie om elke maand te bloggen over één bepaald thema.  In maart 2019 is het thema: “bedrijfsdoelstellingen”.

Haal het maximale uit je bedrijfsdoelstellingen

Recentelijk las ik een artikel met als kop “Eén op vijf werknemers heeft geen idee van bedrijfsdoelstellingen”. In het artikel kwam sterk naar voren dat bedrijfsdoelstellingen onvoldoende leven bij de medewerkers. Wat een gemiste kans! Bedrijfsdoelstellingen zijn idealiter ‘inspirerende afspraken’ die je met elkaar maakt om gezamenlijke doelen met elkaar te bereiken. Doelen die alleen maar gehaald kunnen worden als je commitment hebt vanuit de hele organisatie.

Deze maand geeft LOU communicatie tips en tricks hoe je hier meer uit kunt halen. Het is goed om eerst inzicht te geven waar het (meestal) op vast loopt.

De bedrijfsdoelstellingen blijven niet hangen, omdat:

  1. Het is voor de medewerker niet duidelijk waarom er bedrijfsdoelstellingen zijn.
  2. Er is te weinig aandacht voor de ideeën en emoties van de medewerkers.
  3. Er wordt gedacht vanuit ‘top-down’ en niet van ‘bottom up’.
  4. Er zijn te veel doelen tegelijk – er is te weinig focus of overzicht.
  5. De rolverdeling is onduidelijk: Wie is projectleider? Wie geeft input?
  6. Er is onvoldoende capaciteit om de inbedding te organiseren / realiseren.
  7. Successen (klein en groot) worden te weinig gevierd.
  8. Er is te weinig nagedacht over de praktische invoering.
  9. Het wordt gezien als een losstaand project en niet als een onderdeel van de bedrijfsvoering.
  10. Bedrijfsdoelstellingen maken geen onderdeel uit van de dagelijkse werkzaamheden.

Oké dit zijn 10 veel voorkomende redenen, maar er zijn natuurlijk meer factoren te noemen. Ik wil je de komende maand inspireren om op een andere wijze te kijken naar dit vraagstuk.

[av_hr class=’short’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-10q15p’ admin_preview_bg=”]

Blijf op de hoogte

Wil jij ook tips, tricks en meer ontvangen op het gebied van communicatie, social media en marketing? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van LOU communicatie.

[av_mailchimp list=’07a9f84085′ double_opt_in=’aviaTBdouble_opt_in’ on_send=” sent=’Bedankt! Je ontvangt zo een e-mail om je inschrijving te bevestigen.’ link=’manually,http://’ color=” av_uid=’av-vn51x’]
[av_mailchimp_field id=’0′ label=’E-mailadres’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_email’ av_uid=’av-swybx’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’1′ label=’Voornaam’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_empty’ av_uid=’av-m4qnx’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’2′ label=’Achternaam’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_empty’ av_uid=’av-fgllp’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’av-button’ type=’button’ check=” options=” label=’Inschrijven’ width=” av_uid=’av-asyvp’]
[/av_mailchimp]

Als je je inschrijft voor mijn nieuwsbrief ga je akkoord met de [av_privacy_link]Privacyverklaring[/av_privacy_link].

Scroll to Top