wees oprecht

Meen wat je zegt …

LOU communicatie heeft de ambitie om elke maand te bloggen over één bepaald thema. In maart 2019 is het thema: “bedrijfsdoelstellingen”.

Waarom blijven de bedrijfsdoelstellingen onvoldoende hangen? In mijn vorige blog “neem je medewerkers serieus” heb ik laten zien dat je medewerkers essentieel zijn in een dergelijk traject, tevens heb ik in de blog “haal het maximale uit je bedrijfsdoelstellingen” de 10 belangrijkste redenen waarom het niet werkt op een rij gezet.

Ben je oprecht?
Je hogere doel moet passen bij je identiteit en kernwaarden. Je moet het dus vooral oprecht zijn. Als dat niet het geval, dan ben je ongeloofwaardig. Dat komt uit en dat heeft een (zeer) negatief effect op je imago. Dat klinkt logisch, maar gaat lang niet altijd goed.

Wil jij jouw organisatie neerzetten als duurzaam? Dan moet dit overal in je organisatie zichtbaar zijn. Of staat de mens centraal? Waar blijkt dat dan uit? Draait alles om de klant? Hoe ga je dan met de klant om? Kortom als je de kern in gezamenlijkheid hebt beschreven is het belangrijk om met elkaar invulling te geven op de concrete vraag ‘wat betekent dat dan in alle facetten van onze organisatie?’.

Maak het persoonlijk en dichtbij
Geloofwaardigheid is een belangrijke voorwaarde. Als je de kern te pakken hebt, wil je deze vertalen voor je klanten. Je wilt laten zien wie je bent en waar je voor staat. De missie van jouw merk moet voor klanten (als individu) waardevol zijn. Je moet dus echt iets toevoegen om je te kunnen onderscheiden. Je zoekt daarin de juiste finesse. In mijn optiek doe je dat samen .. ook met de klant.

Tot slot?

Wil je meer weten over dit onderwerp? Deze maand verschijnen er meer blogs over dit onderwerp. Heb je hulp nodig of wil je meer weten? Stuur dan geheel vrijblijvend een e-mail naar info@loucommunicatie.nl.

[av_hr class=’short’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-10q15p’ admin_preview_bg=”]

Blijf op de hoogte

Wil jij ook tips, tricks en meer ontvangen op het gebied van communicatie, social media en marketing? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van LOU communicatie.

[av_mailchimp list=’07a9f84085′ double_opt_in=’aviaTBdouble_opt_in’ on_send=” sent=’Bedankt! Je ontvangt zo een e-mail om je inschrijving te bevestigen.’ link=’manually,http://’ color=” av_uid=’av-vn51x’]
[av_mailchimp_field id=’0′ label=’E-mailadres’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_email’ av_uid=’av-swybx’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’1′ label=’Voornaam’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_empty’ av_uid=’av-m4qnx’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’2′ label=’Achternaam’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_empty’ av_uid=’av-fgllp’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’av-button’ type=’button’ check=” options=” label=’Inschrijven’ width=” av_uid=’av-asyvp’]
[/av_mailchimp]

Als je je inschrijft voor mijn nieuwsbrief ga je akkoord met de [av_privacy_link]Privacyverklaring[/av_privacy_link].

Scroll to Top