Meer engagement op jouw socials

Meer engagement op jouw socials

Q and A

  1. Wat vind je zelf de grootste uitdaging?
    “Ja, ik weet dat video het beste werkt. Ik deel dat ook met elke klant. Voor LOU communicatie maak ik ook gebruik van video, maar het zou veel vaker mogen. Persoonlijk vind ik het zelf altijd een behoorlijke drempel. ‘Dat hoofd, die stem… daar doe je toch niemand een plezier mee?’ Hahaha! Maar goed ik zie wel dat juist die posts goed worden gewaardeerd.”
  2. Hoeveel tijd ben jij per week kwijt aan je socials?
    “Ik ben een planner en werk altijd een maand vooruit waar dat kan. Dat zijn vaak de blogs en de themaberichten. Dat geeft ruimte voor spontane acties en interactie. Ik probeer elke ochtend even op te starten met socials, maar dat lukt echt niet altijd. Gemiddeld 20 minuten per werkdag.”
  3. Gebruik je privé ook veel socials?
    “Ik ben 5 dagen in de week volop bezig met socials. Voor LOU communicatie, maar met name voor mijn klanten. Ik vind het heerlijk om in het weekend en in de vakanties ‘offline’ te gaan. Ik check wel Facebook en Instagram hoor, maar ik post nauwelijks. Een kleine verslaving is TikTok. Ook daar post ik niet, maar ik vind het heel ontspannend om daar doorheen te scrollen.”

5 concrete tips:

  1. Volg actief andere accounts en reageer ook zelf op posts.
  2. Zorg voor interactie in jouw bijdrages.
  3. Laat je persoonlijke kant zien.
  4. Plaats met regelmaat en een duidelijke frequentie.
  5. Ontwikkel formats waaraan volgers mee kunnen doen.
Scroll to Top