Q and A
Waar kijk jij als eerste naar als je een website moet beoordelen?
“Ik vind het heel belangrijk dat een website direct aantrekkelijk en logisch is. Dat je snel de juiste informatie kunt vinden. Daar kijk ik gelijk naar. En of ik snel de social media kanalen terug kan vinden. Het verrast me altijd dat veel instanties en bedrijven dat vergeten.“
Wat is volgens jou de grootste denkfout?
“De website staat… dus dat is klaar! Een website aantrekkelijk houden is een doorlopend proces. Het is anders dan met drukwerk. Eigenlijk kun je elke dag sleutelen aan een website.”
Kan LOU communicatie alles op het gebied van websites?
“Nee hoor, vanuit LOU communicatie kijk ik er vooral met een communicatiebril naar. Dus is het aantrekkelijk en logisch voor de doelgroep? Komt het verhaal van de organisatie sterk naar voren? Dat soort dingen. Voor de echte techniek heb ik geen geduld of aanleg. Maak gelukkig werk ik samen met verschillende partners die daar echt alles van weten. Dus een klant kan wel alle vragen bij mij kwijt.”
5 concrete tips:
- Start een goede blog en post met regelmaat goede en inhoudelijke stukken.
- Key-word research, misschien wel e meest impactvolle SEO activiteit om meer bezoekers naar je website te trekken.
- Maak je website echt gebruiksvriendelijk en test dit bij de doelgroep.
- Verbeter ‘oude pagina’s’ en pas de teksten aan naar nu.
- Plan waar je het verkeer vandaan gaat halen en schrijf bijvoorbeeld een ‘gastpost’ op de plek waar jij jouw doelgroep kunt vinden.