Sollicitant als klant

Herkenbaar? Je zoekt de perfecte aanvulling voor jouw team, maar je bent al blij met elke reactie die je binnen krijgt. Met name organisaties in het onderwijs, de zorg of de techniek herkennen deze situatie maar al te goed. Goede mensen zijn schaars. En laten we eerlijk zijn, communicatie kan deze schaarste niet direct oplossen. LOU communicatie kan er wel voor zorgen dat je opvalt in de massa.

 

Basis op orde

  1. Wat is jouw verhaal? Waarom willen mensen specifiek bij jouw organisatie werken?
  2. Wie is jouw sollicitant en welke taal spreekt de sollicitant. Probeer altijd de sollicitant te zien als een klant.

Werken bij De Haagse Scholen

Voor De Haagse Scholen heb ik een arbeidscommunicatieplan gemaakt waarbij er aandacht is voor beide aspecten. We hebben afscheid genomen van de standaardadvertenties en hebben een communicatielijn gekozen die past bij de organisatie en de sollicitanten die wij voor ogen hebben. Daarbij is de website www.werkenbijdehaagsescholen.nl gerealiseerd en hebben we een sprong gemaakt in ons social media gebruik. Dit alles lijken wellicht nu losse ingrediënten, maar ze vallen allemaal samen in één overkoepelend plan welke minimaal jaarlijks een volledige update krijgt.

Je hoeft het niet alleen te doen

Wellicht wil jij ook opvallen en de perfecte kandidaat vinden voor jouw team.  LOU communicatie kan jou ook verder helpen en dat kan op heel veel manieren.
Wat past bij jouw organisatie, jouw vraag en jouw budget. Hierbij een paar suggesties:

  • Begeleiding bij het opstellen van een volledig arbeidscommunicatieplan.
  • Workshops voor jou en jouw team om gezamenlijk z’n plan te kunnen maken of om goede vacatureteksten te kunnen schrijven of om te leren vloggen.
  • LOU communicatie kan ook jouw vacatureteksten (her)schrijven
  • Of LOU communicatie maakt voor jou het arbeidscommunicatieplan en zorg eventueel voor de uitvoering.

Stel in ieder geval (geheel vrijblijvend) je vragen! Stuur een mail naar info@loucommunicatie.nl en ik help je graag verder.