20 tips

Samen sterk, inbedding bedrijfsdoelstellingen

LOU communicatie heeft de ambitie om elke maand te bloggen over één bepaald thema.
In maart 2019 is het thema: “bedrijfsdoelstellingen”.

In deze blog alle aandacht voor het traject na de introductie. Hoe zorg je er voor dat jouw bedrijfsdoelstellingen niet worden vergeten vanwege de ‘dagelijkse werkzaamheden’? Kortom deze blog draait om de inbedding in jouw organisatie.

20 belangrijke tips om te zorgen voor inbedding in je organisatie:

  1. Maak voordat je start met een dergelijk traject een plan voor het natraject.
    Voorkom dat je adhoc ‘iets’ moet verzinnen.
  2. Betrek ook medewerkers bij dit plan en zorg tijdens het traject voor voldoende evaluatie
    momenten.
  3. Blijf aandacht houden voor het belang van bedrijfsdoelstellingen op het niveau van de
    medewerkers (what’s in it for me?).
  4. Zorg ervoor dat de bedrijfsdoelstellingen een vast onderdeel zijn in alle overleggen, bijeenkomsten
    en resultaatafspraken.
  5. Richt ook je interne formulieren zo in dat je bedrijfsdoelstellingen er een duidelijke plek in hebben
    gekregen.
  6. Zorg voor een veilige werkomgeving, waarbij je openstaat voor inbreng van medewerkers.
  7. Facilitair medewerkers om hun verhaal en ideeën te delen met leidinggevenden of bestuur.
  8. Geef ook ruimte aan creatieve ideeën en koppel per idee terug wat je er mee gaat doen.
  9. Stimuleer zo veel mogelijk ‘bottom up’.
  10. Zorg voor focus, doe niet alles te gelijk en werk bijvoorbeeld met thema maanden.
  11. Vier successen! Groot en klein.
  12. Gebruik humor!
  13. Ontwikkel een uniek en eigen interne communicatiestijl.
  14. Maak deze stijl overal in zichtbaar (intranet, nieuwbrieven, koffie kopjes).
  15. Wees duidelijk over de doelen en laat ook zien hoe ver je bent met het behalen van die doelen.
  16. Zorg voor een regiegroep met een vertegenwoordiging van alle facetten van de organisatie.
  17. Wees helder over rollen en verantwoordelijkheden, wie doet wat?
  18. Zorg dat mensen niet extra werk krijgen, maar andere werkzaamheden.
  19. Geef als bestuur het goede voorbeeld.
  20. Zorg voor veel plezier, enthousiasme en voldoende budget.

Voorgaande blogs:

Deze blog is de laatste in deze mini serie. Je kunt de andere delen hier terug lezen:
1. Haal het maximale uit je bedrijfsdoelstellingen
2. Neem je medewerkers serieus
3. Meen wat je zegt…. 

Tot slot:

Heb je vragen over dergelijke trajecten? Loop je vast?
Stuur mij een bericht (info@loucommunicatie.nl) en ik denk heel graag met je mee.

[av_hr class=’short’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ av_uid=’av-10q15p’ admin_preview_bg=”]

Blijf op de hoogte

Wil jij ook tips, tricks en meer ontvangen op het gebied van communicatie, social media en marketing? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van LOU communicatie.

[av_mailchimp list=’07a9f84085′ double_opt_in=’aviaTBdouble_opt_in’ on_send=” sent=’Bedankt! Je ontvangt zo een e-mail om je inschrijving te bevestigen.’ link=’manually,http://’ color=” av_uid=’av-vn51x’]
[av_mailchimp_field id=’0′ label=’E-mailadres’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_email’ av_uid=’av-swybx’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’1′ label=’Voornaam’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_empty’ av_uid=’av-m4qnx’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’2′ label=’Achternaam’ type=’text’ value=” disabled=” check=’is_empty’ av_uid=’av-fgllp’][/av_mailchimp_field]
[av_mailchimp_field id=’av-button’ type=’button’ check=” options=” label=’Inschrijven’ width=” av_uid=’av-asyvp’]
[/av_mailchimp]

Als je je inschrijft voor mijn nieuwsbrief ga je akkoord met de [av_privacy_link]Privacyverklaring[/av_privacy_link].

Scroll to Top