Wanneer was jouw laatste schoonmaakactie?

Wanneer was jouw laatste schoonmaakactie?

Ken je dat, verouderde informatie op een website? Het is belangrijk om regelmatig met een ‘bezem’ door je website heen te gaan. Maak hier ook echt tijd voor in je agenda, want dit is een taak die je snel vooruit schuift.

Waarom is het dan toch belangrijk?
In de eerste plaats wil je niet de indruk wekken dat je achter de feiten aanloopt en dat jouw informatie onbetrouwbaar is. Daarnaast is het ook handig voor jouw resultaten op Google. Pagina’s waar veranderingen op plaatsvinden (bijvoorbeeld een aangepaste tekst) stijgen weer in de ranking. Pagina’s die al maanden ‘dood zijn’ eindigen lager op de lijst.

Hoe vaak moet je aan de slag?
Dat hangt af van de grote van jouw website en jouw organisatie. Maar elk kwartaal zou een heel mooi streven kunnen zijn.

Betrek de organisatie
Wil je meer diversiteit? Betrek je organisatie bij het generen van nieuwe content. Laat verschillende verhalen horen en geef collega’s de ruimte om te komen met nieuwe ideeën.

LOU communicatie heeft de ambitie om elke maand te bloggen over één bepaald thema.
In oktober 2019 is het thema: “verbeteren van je website”.

Blijf op de hoogte

Wil jij ook tips, tricks en meer ontvangen op het gebied van communicatie, social media en marketing? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van LOU communicatie.

Als je je inschrijft voor mijn nieuwsbrief ga je akkoord met de Privacyverklaring.