Linkedin - Welke content moet ik delen

Welke content moet ik delen op LinkedIn?

In mijn eerste blog in deze serie gaf ik al aan dat je in eerste instantie goed moet nadenken over jouw doel. Wat wil je precies met LinkedIn bereiken? Ik merk vaak dat cursisten blijven hangen bij de vraag: “welke content ga ik delen op Linkedin?”.

“Wie zit er op mijn content te wachten?” – laat deze gedachte los. Als mensen niet op jouw content zitten te wachten scrollen ze door en dat is het. Je moet niet schrijven voor de mensen die het mogelijk niet willen lezen, maar voor de mensen die wel interesse hebben. Blijf jezelf en deel jouw kennis. Wat voor jou een kwestie is van ‘appeltje – eitje’ kan voor een ander nieuwe informatie zijn. Wees behulpzaam, positief en houd altijd jouw doel in gedachten.

Herkenbare content

Het is mooi als je een lijn kunt vinden in jouw content. Zowel qua inhoud als qua look-and-feel. Dit draagt bij aan de herkenbaarheid van jou en jouw organisatie. Zorg in je content voor interactie en wissel informeren, inspireren, enthousiasmeren en amuseren met elkaar af.

Contentplanning

Met regelmaat content delen op Linkedin draagt bij aan jouw zichtbaarheid. Als je druk bent, dan is social media vaak iets wat er bij inschiet. “Morgen, dan ga ik er mee aan de slag” en tja, morgen… ben je dat ook weer vergeten. Mijn advies is dan ook om te werken met een contentplanning. Bedenk voor twee á drie maanden content en plan dit in. Als voorbeeld: deze serie over LinkedIn heb ik geschreven in de zomervakantie van 2020. Natuurlijk moet je altijd even checken of de informatie nog up-to-date is, maar ik heb geen stress dat ik deze week nog iets moet schrijven.

Een paar slimme feitjes

Een foto zorgt voor 98% meer interactie, berichten met een directe link zorgen voor 200% meer engagement (mensen klikken door), en sluit jij jouw post af met een vraag? Dan krijg je 50% meer reacties. Kortom, ook hier kun je tijdens het generen van content rekening mee houden.

LOU communicatie heeft de ambitie om elke maand te bloggen over één bepaald thema. In oktober 2020 is het thema: LinkedIn. 

Scroll to Top